Waar ligt jouw grens deze zomer?

Snapchat (SC) en Instagram (IG) zijn effectieve media om grote groepen jongeren te bereiken. Onze campagne ‘Waar ligt jouw grens deze zomer?’ 2018 onderstreept dit. In de maanden juni en juli bereikten we in een relatief korte tijd een groot aantal jongeren van 13-17 in Oost-Nederland.

Persoonlijke ervaringen
Samen met een online marketingbureau maakten we 4 video’s met jongeren. In iedere video vertelt een jongen of meisje over een persoonlijke ervaring met het stellen van grenzen. Deze story’s plaatsten we tussen andere story’s op SC en IG. Hierdoor leek het of de jongen en het meisje ‘hun’ video zelf hadden geplaatst.

Enkele resultaten

  • Bij Snapchat zijn de video’s 2,4 miljoen keer weergegeven (impressions), bij Instagram 72.469 keer
  • 400.000 jongeren hebben de video’s minimaal 2 sec bekeken en ruim 21.000 jongeren hebben doorgeklikt naar de Sense-pagina.

Iedere video eindigde met de pay-off: ‘Waar ligt jouw grens deze zomer?’. Vervolgens kon de kijker via een ‘swipe up’ nog doorlinken naar https://www.sense.info/nl/over-je-grens

Er is een duidelijke piek te zien in het aantal bezoekers van de pagina https://www.sense.info/nl/over-je-grens vlak nadat de video’s op IG en SC zijn geplaatst. Ook in de hele campagneperiode is een verhoging te zien in het bezoekersaantal, met een geleidelijke daling naar nul bezoekers vanaf 22 juli. Vanwege dit goede resultaat zetten we de campagne in 2019 voort.