Sense op Facebook en Twitter

SoaAids Nederland leverde in 2015 een plan op voor de inzet van social media bij de promotie van sense.info. Met hulp van marketingbureau WeDigital maakte Sense op Facebook en Twitter een vliegende (door)start.

Belangrijke platforms
Een enquête van WeDigital leert dat Facebook en YouTube voor jongeren de belangrijkste social media zijn om informatie over seks vandaan te halen. Ook Snapchat en Instagram zijn populair. De uitvoeringsfase van het social-mediaplan zoomt daarom vooral in op deze 4 platforms. Daarnaast ook op Twitter, waarmee we vooral professionals bereiken die geïnteresseerd zijn in Sense.

Uitvoering
Publiciteit en regelmatige posts en advertenties door WeDigital (onder redactie van SoaAids NL) hebben ervoor gezorgd dat de Facebook-pagina van Sense inmiddels ruim 3.500 volgers heeft. Het Twitter-account van Sense telt 960 volgers. Om volgers via YouTube te bereiken wordt vooral ingezet op het organiseren van livestreams met aansprekende vloggers uit de jongerendoelgroep. Zij kunnen dan aandacht geven aan Sense en sense.info. Daarnaast wordt nagedacht over de verkiezing van een ‘sexpert’: een jongere met verstand van seks, die het gezicht van sense.info wordt op Instagram en Snapchat.