Spel der Verleiding

Het ‘Spel der Verleiding’ is een online-campagne van Soa Aids Nederland. Doel ervan is om het condoom onder de aandacht van jongeren te brengen. Goed om te weten: het is geen spel, maar gaat over┬áhet spel.

Over de campagne
Centrale vertrekpunt van de campagne die sinds 24 september loopt, is de website. De campagne zelf bestaat uit een aantal elementen:

  • Gedurende 8 weken worden jongeren wekelijks via Instagram uitgenodigd om een video van een bekende videoblogger te bekijken. Diverse onderwerpen op het gebied van seksualiteit en condoomgebruik worden aangesneden.
  • Ook kunnen jongeren via Twitter en Facebook meepraten over de onderwerpen in de filmpjes. Daarbij kunnen zij de hashtag #verleiding gebruiken.

Videoblog Lieve Bertha
Een van de videobloggers is het duo ‘Lieve Bertha’. Het duo maakte speciaal voor de campagne een video met als thema: ‘Hoe bereid je je voor op een stapavond?’