YouTube-wedstrijd

Om Sense onder de aandacht te brengen van laagopgeleide jongeren (risicogroep seksuele gezondheid), heeft Sense Oost-Nederland een YouTube-wedstrijd georganiseerd voor ROC-leerlingen in de regio.

Filmpje over Sense
In de zomerperiode zijn docenten van ROC’s door onze preventiemedewerkers benaderd om in het najaar een lesprogramma/module te wijden aan de wedstrijd. Leerlingen die meedoen aan de wedstrijd, maken een filmpje  over Sense van maximaal 2 minuten. De boodschap van het filmpje moet zijn: ‘Durf vragen te stellen als het gaat om seks’.

Mes snijdt aan twee kanten
Vanaf 6 november kunnen de filmpjes openbaar op YouTube geplaatst worden, nadat ze een officiële ‘GO’ krijgen van ons YouTube-team. De leerlingen die op de sluitingsdatum (26 november) de meeste views hebben verzameld, maken kans op een mooie geldprijs. Het ‘mes’ van deze activiteit snijdt aan twee kanten. Voor docenten: een zinvolle en vooral ook leuke invulling van hun lesprogramma, voor ons: het bereiken van een belangrijke risicodoelgroep.

Selectiecriteria
Uit de inzendingen wordt een aantal filmpjes met de meeste views geselecteerd. Deze filmpjes worden door een deskundige jury beoordeeld op originaliteit, educatieve boodschap en overtuigingskracht. Op basis van deze criteria worden drie winnaars gekozen. De winnaars worden medio december bekend gemaakt.